marți, 29 aprilie 2008

Yahoo Messenger: mic ghid

Greu am ajuns pe messenger. Nu îmi instalasem porcăria că am avut tot timpu' o aversiune față de tot ce ține de yahoo. Mi se pare că sună așa, a ce strigă un oligofren când se dă pe topogan. Și mă ia una tare "aidi dă mess ai?" "ce-i ăla?" "messenger bă!" "care din ele? am AIM și MSN (folosite de toată lumea în afară de români de atunci până în zilele noastre)" "cum care bă yahu mesengeăr, doar nu-s mai multe". Și așa am aflat io că românu' e unic în lume. El nu are MSN, are yahoo, nu are myspace, are haifaiv, mai mult, nici n-a auzit de ăstea de mai sus. Cum au ajuns toți românii și numai ei să le folosească e un mister gen Stonehenge. Sunt multe motive pentru care îmi repugnă programu' ăsta, da' o să trec în revistă doar pe ălea esențiale: mai exact emoticoanele și oamenii.


În primul rand, eu vreau să fac un schimb de informații pe YM, nu mă interesează ce simpteți în legătură cu ceea ce vorbim. Păstrați destăinuirile emoționale pentru psihologu' școlii. Mie mi se fâlfâie. Mă piș pe smileyurile voastre. Emoticoanele sunt cea mai grețoasă invenție umană. Niște pictograme standardizate pentru cei prea imbecili să poată să-și exprime starea de spirit în cuvinte. "Cum te simpți?" "Sunt foarte ☺!" Rezolvarea prostului. Eu cred că trăirile affective umane sunt mai complexe de atât. Plus, că emoticoanele tratează doar gama de expresivitate feminină. Cele trei stări de spirit natural-masculine, "iritat" "nervozat" și "cu crimă-n gând" nu au emoticoane. DISCRIMINARE DOM'LE. Și toți ipocriții fac abuz. Îi vezi pe yahoo că trântesc o duzină de gălbejiți care se tăvălesc de râs, scot limba, și alte fantezii, și în viața reală au expresivitatea facială a unui atac cerebral. Păi nu merită să le dai cu tastatura în gură?


Dar să trecem la fauna Y!M. Animalele pe care le avem toți în listă:

DJ Fantezie: Tre să-l știți pe ăsta. Tot timpul are o melodie în status. Caută aprobare prin muzică. În mințișoara lui odihnită tot speră că într-o zi cineva o să-i zică: "oau, asculți X? ce COOL ești!". Până atunci tot schimbă statusul, poate-poate îi pasă cuiva ce ascultă el.

Minte creață: Semidoctul ăsta mereu o gândire profundă, de obicei furată de la alții la status. Mai mereu ceva care începe cu "dragostea este ca.." sau "viața e ca..". Să n-am parte de șopănhauăr daca nu mă impresionezi cu skillu' tău de copy-paste. Profundule.

Declarantul: Am o proastă în listă care tot timpul are la status "Te iubesc Marean!". Nu e caz unic. Se pare că declarația de dragoste ca status e un fel de cântat la balcon la român. Aparent partenerul e fleașcă de declarații publice de romanță. Mai e și varianta cu avatarul cu jumătatea nesemnificativă sau poza de cuplu. Opțional inimioare. Bine ai venit în lumea celor cărora le pasă de viața ta amoroasă; populație tu și mă-ta.

Naratorul: Tre' să-l știți. De obicei e o curvă grasă. Tot timpul are la status ce face în acel moment: "fac baie" "mă uit la un film DND" "mă cac" (ok, numa io pun statusu' ăsta) "fumez o țigară" "m-am trezit". Genul ăsta de personă trăiește într-o lume imaginară unde altora le pasă de ce fac ei în momentul actual. Chiar au impresia că există cineva care dă o jumătate de rahat zburător pe activitățile lor cotidiene. Și mai pun și DND ăla. Vrei să nu fii deranjat? treci pe invisible, sau închide dracu' computerul. Nu mă interesează că nu poți vorbi că te dai cu cremă fungicidă în pizdă.

Piaristul alarmat: Omul ăsta ori are un blog de căcat unde-și scrie gândurile obosite, ori mai pune o poză cu el și mă-sa pe pagina lui de hi5. Simte că trebuie să știi și tu ce schimbări a făcut pe pagină și are mereu mîndrețea de sait la status. Oricum nu are timp de messenger. Omu' dă refresh la site counter să vadă daca i-a dat cineva click pe borâtură. Nu-l deranjați.

Gargară. Gargară nu are ce face toată ziua. Are impresia că tu vrei să-i ții de urât și vrea să facă conversație. Incepe mereu cu "Ce faci?" pentru că nu are nimic concret de comunicat. Vrea doar să consume pixeli inocenți cu conversații inutile. De obicei e femeie. Trebuie contracarat brusc. Cum vezi primul simptom ("ce faci" adică), zici "tocmai plecam" și trânteși un "permanently offline" altfel riști să fii prins într-o discuție de 2 ore despre nimic.

Ticălosul stealth. Mare mârșav. Stă tot timpul pe permanently invisible. La un moment dat ai impresia că și-a schimbat contul, sau a murit, că nu-l vezi niciodată. Când dai să-l ștergi din listă sare din eter cu un "bă, dă și mia 200 de mii până marți" sau "hai nu mă ajuți să mut mobila prin casă?". Bastardul a fost acolo tot timpul, dar nu te contactează decât când are nevoie de ceva. Aruncă bomba si dispare din nou în invizibilitate.

Spammerul cretin. Mereu îți vine să-l razi din listă, dar ba ai nevoie de el, ba maică-ta o cunoaște pe mă-sa, ba ți-a donat un rinichi. Oricum e cretinul tău și trebuie să te obișnuiești cu el. Chit că auzi de 10 ori pe săptămână că se închide messengeru dacă nu trimiți mesajul mai departe și tragica poveste a copilului care are nevoie de un donator de sange.

Spammerul exhaustiv. Ori freacă menta toată ziua la muncă, ori e șomer și arde gazu' pe acasă. Oricum are mult timp liber și orice idioțenie dezgroapă din tenebrele netului ține să o împărtășească cu un mass. De unde dracu' ai mai vedea pisici dansând dacă nu l-ai avea pe obositul ăsta în listă?

Domnul Enigmă. Habar n-ai cine e și cum a ajuns pe lista ta. Te uiți ca bou-n țavă la avatarul lui și te tot întrebi "bă cine pizda măsii e bă ăsta? parcă seamănă cu Cornel, da' nu e Cornel.." Uneori mai și schimbă persoana de la avatar să te bage în ceață și mai mult. Oricum nu-l întrebi ca să nu te faci de căcat și nu îl ștergi că poate îți aduci aminte. Așa rămâne eterna enigmă din listă.

24 de comentarii:

Nox spunea...

mai eu ma trezesc uneori cu specimene din "domnu enigma" in lista, da' ii intreb pur si simplu cine dracu sunt si ce cauta in lista mea. cat despre alarmatii aia cu blogurile....aci ne cam incadram si eu si....Raul.

alex spunea...

muahahahaha

ma declar stealth. ignor pe toata lumea pana cand am nevoie de doua sute de mii si nu vad nimic in mneregula cu asta! nu-s eu prost ca cer, sunt ei prosti ca-mi dau.

Anonim spunea...

eu sunt piaristul alarmat, dar numai din an in pasti cand fac update la blog

Anonim spunea...

Eu sunt "mintea creata". Recunosc, imi place sa pun la status citate celebre.

Anonim spunea...

uitasi de skype.. am si eu un blog obosit .. da nu ma simt vinovata de asta

Anonim spunea...

Ce s-ar intampla cu omenirea asta fara analisti asa subtili si efervescentii ai naturii umane??????

Anonim spunea...

'Ai du-te? Analist te-a facut mamica. Te crezi dastept si-ajungi sa judeci blogurile altora. In propria ciorba te uiti vreodata? Halal...

Alin spunea...

eu am renuntat la yahoo messenger, dar se pare ca tu stii mult prea multe despre toate "specimenele" pe yahoo ca sa nu fii un obsedat de acest program.

Bafta si.. FOLOSITI E-MAIL!

Anonim spunea...

Cred ca asta e cel mai interesant articol despre "mesanger" pe care l-am citit.

Anonim spunea...

In unele privinte ai dreptate da in mare pari un frustrat si un bolnav

Anonim spunea...

:))))) Am ras cu lacrimi.

Anonim spunea...

Pentru ca am ras asa de bine iti dau id-ul meu de mess daca vrei... :)

Anonim spunea...

Esti un ipocrit..din cate ai zis folosesti Y!M mai mult decat des. Eu personal folosesc Y!M pentru ca asta folosesc toti prietenii mei si MSN messenger ca asta folosesc cunostintele din alte tari, dar asta nu inseamna ca romanii sunt prosti pentru ca folosesc Y!M si nu MSN. Tu esti prost pentru ca MSN e aceeasi Marie cu alta palarie.

Iti dau dreptate in privinta tipologiei, dar sunt de parere ca Y!M este foare folositor si nu ma refer la conversatiile de 2 bani.

Anonim spunea...

Chiar nu stiu de ce va legati de el. Pur si simplu si-a expus parerea, parere ce este mult prea adevarata, dar, DAR, are mare dreptate avand in vedere categorisirea celor din lista. Am de toate neamurile, chiar si in plus. Oricum, felicitarile mele.

Anonim spunea...

"nu mă interesează ce simpteți"
ai mai las-o naibii de treaba. Intai invata sa scrii si apoi te dai rotund . pace!

Anonim spunea...

daca ai impresia ca aia nu a fost greseala intentionata, esti mai idiot decat pari la prima vedere.

ceea ce e greu de realizat

Anonim spunea...

esti cam frustrat - ai scris de dragul de a iesi in evidenta - daca cu altceva nu poti...

Anonim spunea...

Ma regasesc si eu in cateva tipologii dar vorba aia nu am obligat pe nimeni sa ma bage in lista lui de mess. Nu le convine ... sa scrie acasa .:D

Raul spunea...

mancai-ar mama de freuzi mici ce citesc pe-aici, ei si cu psihanaliza lor, cum miros ei frustrarile din cat de gros e scrisu pe ecran.

Anonim spunea...

Cred, cu toti am trecut prin faza asta, sau urmeaza sa trecem... se numeste lovirea cu capul de realitatea virtuala. Se manifesta printr-o stare acuta de frustare, in masura in care gasesti lipsit de canalale de comunicatie pe care le folosesti in mod obijnuit(in lumea reala). Pentru cei ce manifesta aceasta faza existentiala propun o noua categorie: Gagauta frustrata.

Anonim spunea...

foarte tare frate !! ;)

Anonim spunea...

ai foarte mare dreptate cu categorisirile...mai sunt oricum destul de multe, dar ce ai scris tu aici este chintesenta YIM.

Folosesc Iahu' pt ca aproape toata lumea il foloseste. Pot foarte bine sa folosesc si contul de MSN numai ca acolo ...sunt eu cu mine insumi.

Fac parte din subcategoria Stealth Forever (nu ma fac vazut aproape niciodata shi nici nu cer imprumut) .

Mediul virtual polarizeaza extrem de bine indivizii si individualitatile (cu sau fara personalitate multipla)in cei care sunt de acord cu ce scrii shi cei vehementi impotriva a ceea ce scrii (oricare ar fi subiectul).
In viata reala suntem mai mereu pusi in situatia sa alegem calea de mijloc...sa ne calcam peste personalitate si sa acceptam zonele de gri. YIM, MSN, Blogspot, sunt doar niste cai de comunicare si uneori supape pt eliberarea nervilor si/sau a frustrarilor.

fain ai scris !

Anonim spunea...

am penisul mare

by anonim celebru

Anonim spunea...

Ai conturat foarte bine fauna de pe Yahoo. Insa, nu inteleg aici: "mă cac" (ok, numa io pun statusu' ăsta)". Adica e autocritica cumva? :)
Te-ai inclus si tu in aceasta specie a faunii Yahoo, nu? :)
Apropo, am avut si eu norocul [sau ghinionul], sa vorbesc cu un specimen cu totul aparte pe messenger, conversatia aici: http://gunoiulromaniei.wordpress.com/ [Discutie cu un cocalar] - ce oameni!